Köpvillkor

1: Beställning


2: Betalning

3: Leveranstid 

4: Frakt

5: Tillverkning


6: Reklamation/Ångerrätt

7: Kostnadsfri slipning/polering



1: Beställning

Beställning sker via webbutiken.
Vid specialbeställningar kontakta oss via mail: info@nellofsweden.se 
Efter genomförd beställning skickas en orderbekräftelse till beställarens e-post.
Beställaren är ansvarig för att kontaktuppgifter är riktiga.

2: Betalning

Faktura via Svea Ekonomi AB
.

  • Betala efter 14 dagar räknat från när din order skickats

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Nell of Swdeden AB överlåtna till Svea Ekonomi AB.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.


Delbetala via Svea Ekonomi AB.

  • Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst
  • Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information. Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.  Allmänna villkor: http://webpay.svea.com/sv/swe/kontovillkor/

Kortbetalning
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.
Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.
Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet

Förskottsbetalning, Du betalar till vårt bankgiro och leveranstiden beräknas från den dagen betalningen nått oss. Ange ordernummer eller namn som meddelande. Bankgironummer: 530-9976

Förskottsbetalning via SWISH Du betalar igenom swish. Vårt swishnummer är: 1232148815 Ange ordernummer eller namn som meddelande.


3: Leveranstid 
Varorna skickas normalt inom 5-10 arbetsdagar. Du är välkommen att kontakta oss för att kontrollera leveranstiden. Har du valt förskottsbetalning som alternativ skickas/tillverkas varan när betalningen nått oss. Det kan då dröja ett par dagar extra. Efter att vi skickat varorna tillkommer postgångens tid, normalt en till två dagar inom Sverige.
 

4: Frakt
Vi skickar alla våra brev/paket med Posten.

Vanligt brev: 20kr Din beställning skickas med posten. Postgången tar ca 1-3 dagar efter att vi skickat det. 
Rekommenderat brev: 70 kr. Då skickas din beställning som spårbart och försäkrat brev. Du får en sms-avi eller en avi i brevlådan och får hämta ut paketet hos ditt postombud. Postgången tar 1 dag efter att ordern skickas.
Expressleverans: Har du bråttom med din order? En sen present? Välj detta alternativ och vi skickar ditt smycke inom 2 arbetsdagar. Kostnad 340kr. Skickas som rekommenderat brev.


Leverans utomlands
Vi levererar till alla länder! Inom EU och Norden kostar frakten kostar 120:- och försändelsen skickas som rekommenderat brev. För övriga länder 150:-


5: Tillverkning
Alla namnsmycken tillverkas för hand i vår ateljé på den svenska västkusten. Vi använder oss av sterling silver 925 (äkta silver) i alla metalldelar i våra smycken. Råmaterialet köper vi från svenska leverantörer.
Vi vill att ett smycke från Nell of Sweden ska andas hantverk, genuinitet och hög kvalité!



6: Reklamation/Ångerrätt
Vi vill att du som kund ska känna dig trygg och nöjd med ditt köp. För smycken som inte är personligt graverade tillämpar vi Distansavtalslagen vilket innebär att du som kund (privatperson) har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du tagit emot varan. Varan ska vid retur vara oskadad och oanvänd. Kontakta oss först!

När det gäller personligt anpassade smycken, som våra namnsmycken med gravyr/bilder/text gäller ej Distansavtalslagen.


Vill du byta kedja, färg på pärla eller något annat så går detta bra.

Skulle du vara missnöjd med ditt smycke så kontakta oss. Vårt mål är 100& nöjda kunder! 

Reklamation
Om varan uppvisar felaktigheter ska du snarast göra en reklamation till oss via e-post.
Om brevet/paketet är skadat vid leveransen ska du genast göra en reklamation till ditt postombud. 
Normalt slitage räknas inte som skäl för reklamation. 


7: Kostnadsfri slipning/polering 
Vi vill att du ska känna dig trygg när du har köpt ett smycke av oss! Därför erbjuder vi kostnadsfri slipning/polering av ditt smycke om du önskar. Du behöver bara stå för portokostnaden.


Fel i publicering
Vi reserverar oss för felaktigheter i webbutiken, hemsidan och tryckt material.

Kontaktuppgifter
Postadress

Nell Of Sweden
Katia Olin
Föreningsvägen 3
305 60 Harplinge
0707-791871

Övrigt

e-post:     info@nellofsweden.se

Bankgiro: 530-9976
SWISH: 1232148815
Orgnr: 556953-4745 

Företaget innehar F-skattsedel