OBS!!! Beställningar mellan den 9 december och 10 januari behandlas inte förrän i slutet på januari pga semester.

Alla ordrar lagda före den 8 december skickas senast v 50. Därefter stänger vi för semester fram till den 10 januari. Du kan beställa, men inga ordrar (lagda efter 8/12) behandlas eller skickas under denna period.


Köpvillkor

Beställning

Beställning sker via webbutiken. Beställaren får inte vara under 18 år gammal.
Efter genomförd beställning skickas en orderbekräftelse till beställaren.
Beställaren är ansvarig för att kontaktuppgifter är riktiga.

Leveranstid
Varorna skickas normalt inom 5-10 arbetsdagar. Du är välkommen att kontakta oss för att kontrollera leveranstiden. Har du valt förskottsbetalning som alternativ skickas/tillverkas varan när betalningen nått oss. Det kan då dröja ett par dagar extra. Efter att vi skickat varorna tillkommer postgångens tid, normalt en till två dagar inom Sverige.

Leveranssätt
Inom Sverige skickas varorna som brev eller paket med Posten, i vissa fall som rekommenderat.

Leveranskostnad
Fraktkostnad tillkommer på 25 kr. Rekommenderat brev 80 kr. Du kan även välja alternativet "Express leverans". Detta alternativ kostar 340:- och din beställning skickas inom 3 arbetsdagar och skickas rekommenderat. Ett bra alternativ för dig som tex beställt ett namnsmycke som present och behöver ha detta inom ett par dagar!

Leverans utomlands
Vi levererar till länder inom EU och Norden. Frakten kostar från 100:- och försändelsen skickas som rekommenderat brev. Vill du ha leverans till ett annat land, kontakta oss!

Betalning
Betalning kan göras enligt de val som finns i kassan (förskottsbetalning till bankgiro och kortbetalning).

Ångerrätt
Vi vill att du som kund ska känna dig trygg och nöjd med ditt köp. Vi tillämpar Distansavtalslagen vilket innebär att du som kund (privatperson) har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du tagit emot varan. Du har alltså full returrätt om varan inte motsvarar dina förväntningar. Varan ska vid retur vara oskadad och oanvänd. Eventuell försegling får inte vara bruten. För att begära ångerrätt enligt Distansavtalslagen kontaktar du oss. Efter bekräftelse från oss skickar du tillbaka varan och talar om hur vi ska återbetala pengarna för varan. Med hänvisning till Distansavtalslagen har kund ej rätt att begära återbetalning av kostnader för frakt.
OBS! Ingen ångerrätt vid köp av namnsmycken då dessa endast tillverkas efter beställning!

Reklamation
Om varan uppvisar felaktigheter ska du snarast göra en reklamation till oss via e-post.
Om brevet/paketet är skadat vid leveransen ska du genast göra en reklamation till ditt utlämningsställe, samt meddela oss.

Om du vill reklamera din vara efter en tids användning så maila först!

Produktvariation
Eftersom våra smycken tillverkas för hand kan form och storlek avvika något från bild och angivna mått.

Fel i publicering
Vi reserverar oss för felaktigheter i webbutiken, hemsidan och tryckt material.
Vi förbehåller oss rätten att korrigera felaktigheter samt att ändra texter och priser.
Om du beställt en vara som felaktigt har angivits som beställningsbar kommer vi omgående att kontakta dig och föreslå en alternativ vara eller att återbetala betalt belopp.

Kontaktuppgifter
Postadress

Nell Of Sweden
Katia Olin
Föreningsvägen 3
305 60 Harplinge
0707-791871

Övrigt

e-post:     info@handgjordasmycken.se

Bankgiro: 602-9573
Företaget innehar F-skattsedel